se dig som dig själv inte nån annan , du är den viktigaste personen i hela ditt liv .

onsdag 26 oktober 2011

starkare än du

i lördags sa en vän till mig ,
Vän ; donna jag måste bara få säga det här till dig , 
Jag ; vad vill du säga ?
Vän ; du är så jävla stark , det har jag alltid tyckt ! det finns människor i ditt liv som behandlar dig som skit , tex din pappa . Jag beundrar det och det är nu jag verkligen har förstått hur stark du är . du är den starkaste jag känner.
Jag ; Ja jag är faktiskt stark , men har inte tänkt på det förut men jag är faktiskt ovanligt stark .

Det är mycket i konversationen jag inte tagit med och det är många människor som inte tas upp ,
men jag har nog inte riktigt insett hur stark jag egentligen är förns min vän sa det till mig i lördags .
Det är många i mitt liv jag skulle vilja sätta på en skyffel och bara slänga iväg och det är en
tanke som precis slagit mig, jag har många underbara människor i mitt liv också men inte alls
lika många .
Jag får ofta ta skit av min familj och då menar jag vissa människor i familjen och verkligen inte alla
jag tar på mig skulden för någonting jag inte gjort för mina vänner ska kunna vara glada och leva
på som vanligt , jag ställer upp för mina nära och kära men ibland får man bara skit tillbaka .

Jag springer alltid omkring med ett leende på läpparna , det är inte många som gör det varje dag
det är många som sätter sig i ett hörn och gråter om det händer någonting i deras liv som är svårt
men jag gör inte det , tror inte många människor sätt mig ledsen för jag är alltid den som är glad
och lycklig , jag är en glädjespridare för det mesta !
Skitsnack och känslor rinner av mig som vatten , om det är någonting som tynger mig gömmer jag
känslorna djupt där inne och fortsätter le .
Jag är den människa folk kommer till med sina problem , jag försöker alltid hjälpa dom för jag är den jag är .
Jag är hur stark som helst och jag har världens självförtroende , det är inte mycket som kan få mig gråta
och det är verkligen inte mycket som kan få mig falla till marken och inte vilja leva längre .
Det finns så mycket i mitt liv som är svårt och det finns så många falska människor omkring mig , men karma is a bitch and thats it . Jag har alltid ett leende på mina läppar , hur dåligt jag än mår djupt där inne .

Sen finns det gånger då man inte klarar mer, all denna press denna frustration om att få alla glada och lyckas det är svårt att vara jag fast man egentligen tror att det är hur lätt som helst .
Men jag har aldrig gett upp och det kommer aldrig hända, det är folk som försöker trycka ner min självkänsla men jag står alltid stadigt , jag är den jag är och jag lyckas alltid! ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar